Hur ska en bra blogg vara enligt mig

Header och design: Det är första intrycket det hänger på. Är det mobilbilder som är halvt suddiga och bara ihop satta i ett collage med en brusig text, skulle inte jag vilja kika in på den bloggen varje dag. Det ska vara en fin header med bra bilder. Fin text som till talar en att "wow, denna bloggen gillar jag". Det är super mycket som hänger på just designen och headern, för det är det första ögat ser. Självklart får man ha headern hur man vill, men visst är det roligare om man har en snyggare och välgjord header? Det blir i alla fall mycket roligare att läsa bloggen då. 
 
Inlägg: Det ska vara välskrivna inlägg blandat med lite snabba och kortare inlägg. Då blir bloggen mer levande och inte stel. Inläggen ska komma från ens hjärta och jag tycker inte man ska ha pressen på sig att man måste skriva inlägg utan, kommer det en idée som ni vill förmedla till andra, skriv ut den med alla dina tankar och känslor Då blir bloggen som bäst! Sen tycker jag inte att man ska ha en drös av stavningar som man bara skriver på kik osv. som tillexempel " Idah ska jah vah med mina vänner." Alltså, det blir bara jobbigt för man stör sig tillslut på det. 
 
Bilder: Det ska finnas massor av bilder på bloggen. Mobil bilder blandat med riktiga systemkamera bilder blir nästan alltid bäst. Det är mycket roligare att läsa en blogg som har fina bilder än att läsa en som bara har suddiga bilder som man knappt ser vad som är på bilden, am i right? Jag tycker det ska vara lite bilder från ett ridpass eller varför inte blanda in lite filmer. Det blir mycket intressantare för läsarna om det händer mycket mer på bloggen. Jag tycker att man inte ska ta samma bilder heller, det blir uttjatat och det är mycket bättre med nya och fräscha bilder, för då får man en slags inspo-boost. 
 
Hur tycker ni en bra blogg ska vara?
 
Underbaraste tjejerna..
 
 

Kommentarer
Postat av: sonny

Snälla kan inte ni skaffa en Podcast, skulle vart kul att höra vad ni tycker och tänker om saker :)

2014-10-19 @ 20:09:16
URL: http://Sonnys.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0