Svar del 1 - Julia

Vad är det högsta du har hoppat med fredman? Runt 80 cm, han är väääldigt liten i mankhöjd och också ingen riktig hopp ponny, det var trots allt jag som utbildade honom från att gå över en bom till att hoppa då han inte hade gjort det på många år. Jag var ju inte heller någon super ryttare men jag tror vi flög över 80 cm iallafall.

Hur hög är fredman? Kommer faktiskt inte ihåg exakt men strax under en meter iallafall, kanske 98 cm? Jag kommer faktiskt inte ihåg!

Hur många hästar provred du innan Hassan? Ingen. Vet att folk tycker man ska provrida många innan man bestämmer sig och nej, jag tog INTE första bästa, jag tog honom för att jag från första gången jag träffade honom såg jag hans personligheten. Jag visste att det här var rätt för mig och det var det ju, men jag provred faktiskt ingen innan. Dock ringde vi på ett par stycken men Hassan blev den första och den jag ändå skulle gillat allra mest, förhoppningsvis. 

Vilket är ditt favoritämne i skolan? Idrott, det är verkligen det bästa jag vet. Att träna, springa och hålla igång. Så idrott, helt klart. Ska man välja ett mer "plugg-ämne" är det nog engelska faktiskt.

Är du nöjd med dina betyg? I 6:an var jag väldigt nöjd, i 7:an har vi inte riktigt fått dem alla än men änsålänge är jag helt okej nöjd, det borde jag vara iallafall.

Vad gör du en regnig dag förutom att blogga? Kollar på tv under en filt, pluggar kanske, unnar mig ibland med någon varmchoklad, tar ett bad kanske och såklart trots regnet, fixar stallet.

Har du några inspirationstionstips? Det beror på inom vilket ämne man snackar. Inspiration till bloggen, till hästarna eller helt enkelt till livet. Men till bloggen är det helt klart att läsa andra bloggar, kolla på dom och få lite tips av andra bloggare efter blogginlägg dom skrivit MEN absolut inte härma. Sätta sig ner, kolla igenom bloggar och skriva ner. Då nappar iallafall jag mest inspiration!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0