Presentation - Julia och Hassan

Mitt namn är Julia Axelsson, jag är en 13 årig glad tjej som är bosatt i Trollhättan, 45 minuter ifrån centrala Göteborg, jag skrattar mig igenom vardagen med oftast, ett leende på läpparna. Jag har ridsporten och fotbollen som största intresse, utöver ridningen och fotbollen som tar mycket tid gillar jag även att fotografera, vilket jag gör med min Canon EOS 1000D. Att hänga med vänner är lika kul det och sedan går jag ju även i skolan. Men det jag kommer dela med mig här av, är resan med min egna D-ponny Nocona Hassan. Hassan är en ponny på 16 år, men så mycket krut i sig att han hade kunnat fortsätta träna och tävla i flera år till. Han är en appaloosa men när han kom till Sverige från Storbritianen klassades han som en svensk ridponny. Han är bara 1,43 cm men väldigt mycket häst att rida. 
 
VI har haft en resa tillsammans med mycket tårar och besvikna miner, men efter att vi kämpat upp från alla motgångar under nästan ett halvår, så har vi tagit oss från botten till toppen. I dagsläget är han som en helt ny ponny, han hoppar det mesta och det har även varit ett av våra problem, att han vart så tittig så han inte hoppat. Efter så mycket tårar och så många gånger jag har fått tugga sanden, har det äntligen släppt. Han går även superfint i dressyren och planen är att börja tävla dressyr så snart som vi är redo och ridit programmen bra hemma. 
Varann vecka tränar vi hoppning på tisdag och dressyr på torsdagar för en grym tränare, som vet alla våra framgångar och motgångar och som alltid tar fram det bästa ur oss.
 
Vi har varit ute och hoppat några pay&jumps, men det slutar oftast med minst fem vägringar och en lång tid inne på banan, jag har gett honom tid och vi har också fått till några riktigt fina rundor. Nu har jag bestämt mig för att förmodligen inte hoppa någon mer tävling på honom och öppna dressyrtävlingarna med min varma famn. Vi får se vart det leder och ni kommer få reda på mer om ni fortsätter läsa bloggen, såklart. 
  
Nu ska jag sluta babbla så mycket om mig själv, resten får ni helt enkelt ta reda på med tiden under bloggens gång eller kommentera om det är något ni undrar, förmodligen kör vi även igång någon frågestund snart så ni får chansen att lära känna oss ännu mer. Jag, Thea och Lisa är väldigt taggade på det här och vi tror det skulle kunna gå långt, med hjälp av er såklart. Så hjälp oss att sprida bloggen så att vi kickar igång den med en grym start. 
Nu kör vi, Thelijas intar bloggvärlden från och med, NU!
 Lite bilder på mig och min underbara Hassan.
 
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0