Presentation om Thea och Calle

Jag är heter Thea Lundberg och är en tredje del av denna blogg. Jag är en 14 årig tjej och är allmänt glad och sprallig. Jag har en ganska späckad vardag och vill ha många bollar i luften på samma gång. Jag bor på en liten hästgård 5 minuter från den lilla byn Grästorp där jag går i skola och har de mesta av mina kompisar. På gården har jag min underbara ponny Björkens Caliber (Calle) som är en 7 årig newforest valack efter Gullabos Heptan. Calle har jag haft sen han var 2 och då bodde han uppe i smålands skogar. Jag minns så väl när jag hämtade den lagom sommartjocka hingsten med den lurvigaste pannluggen jag sett. Jag och Calle har gjort en fantastisk resa. Jag har ridit in honom alldeles själv och olika ryttare som ser honom på tävling kan knappt tro att han är 7 och att jag ridit in honom själv, då blir man faktiskt lite extra stolt. Jag och Calle har alltid varit inriktade på hoppningen och hoppade upp mot LB när han var 5 år. Sen så var vi med om en omkull ridning på gota cupen 2013 där jag fick Calle över mig och fick frakturer i bäckenet. Efter det har jag varit lite rädd för att hoppa igen och istället för att gå åt hoppinriktingen styrde jag smått över till dressyren. Där var han en stjärna redan från start! Placeringar varje dressyrtävling vi varit på. Sedan hände någonting. Det senaste har han inte varit med på noterna och inte velat. Jag trodde det var för att han tröttnat på dressyren då han var väldigt pigg i hoppningen. Men vi tog ut kiropraktor och där såg dom en stor stor sträckning i ländryggen som har belastat knäna och kotlederna i alla 4 benen. Därför kommer han nu få vila i minst 2 månad och behandlas. 
 
 
Jag kommer nu få rida en utav mina kompisars hästar vid namn wilma 3. Hon är en korsning mellan welsh och arab och är ett spralligt litet sto på 8 år. Hon kan vara lite tittig men detta kommer vara en stor erfarenhet för både mig och Wilma. Så det är henne ni kommer att få följa en liten tid nu framöver. Är väldigt tacksam för att jag får rida henne nu då det kommer vara en super rolig resa, dock lite kort. Ellinor, som är Wilmas ägare, har kämpat otroligt bra med henne. Eftersom hon bara är 8 år har hon många år framför sig och jag ska få ta del av en liten bit av hennes resa. Super roligt! Har tyvärr ingen bild på henne i dagsläget, men det kommer!
 
Om det är någonting jag missat så är det bara att kommentera så besvarar jag era frågor på direkten. 
 

Kommentarer
Postat av: Isabelle Johansson

Fin häst och vad fin du är lycka till med eran nya blogg :D

Svar: Åh tack snälla! :DKram / Thea Lundberg
thelijas.blogg.se

2014-09-21 @ 19:03:15
URL: http://isabellejohansson.se
Postat av: sonny och moa

Så kul att ni har gjort en blogg tillsammans :D

Svar: Ja detta kommer bli så himla kul! :DKram / Thea Lundberg
thelijas.blogg.se

2014-09-21 @ 21:55:24
URL: http://nordisryttarnas.blogg.se
Postat av: Hannah

Hej Thea!!!!!!! JAG ÄR DITT STÖRSTA FAN KAN JAG FÅ DIN AUTOGRAF NÅGON DAG SÅ JAG KAN SÄTTA UPP DEN PÅ VÄGGEN? Lycka till med nya bloggen :D:D

Svar: haha sööt är du hannah :)Kram / Thea Lundberg
thelijas.blogg.se

2014-09-21 @ 22:04:25
Postat av: Minna

Åh, ni är grymma tjejer!
Alla 3 tjejerna, jag älskar er så jäkla härliga är ni, ni kommer gå långt, kul att ni är tillbaks i bloggosfären, jag saknat er alla tre! ❤️

Svar: Vad roligt att höra, massa kramar <3 / Thelijas
thelijas.blogg.se

2014-09-22 @ 07:25:47
URL: http://minnadanielsson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0